Виставки на Odesa Photo Days 2019

Окрім головної виставки «Точка зору» у рамках основної програми фестивалю відкриються ще дві виставки — польської та української фотографії.

ВЕРОНІКА ҐЕНСІЦКА
Метушня
Відкриття 18 квітня о 17:00
Галерея Invogue Art
вул. Катерининська, 25

Ми бачимо усмішку героїв фотографії, і самі усміхаємося, переконані в тому, що представлена ситуація — ідилічний сімейний портрет. Лише через мить приходить розуміння, що картина не така, якою здавалася хвилину назад. Чи було зображення таким самим, перед тим як потрапити в художню майстерню? Авторку тягне до американських фотографій з 1950-х і 1960-х років, на яких зображені щасливі сім’ї, закохані пари, веселі, задоволені тусовщики. Напевно, переважна більшість цих сцен були розіграні, постановочні, щоб продублювати і підтвердити американський міф, в якому все йде гладко, бездоганна реальність створює усміхнені обличчя і досконалі стосунки. Завдяки ефектній цифровій обробці світлин Вероніка Ґенсіцка створює плутанину. Вона не тільки ставить під сумнів представлені сцени, а й запитує глядачів про сімейні відносини або їх відсутність, про ідентичність, самотність і потреби — незалежно від часу і місця, в якому ми живемо. У її роботах ми бачимо світ і себе, як у кривому дзеркалі.

Калейдоскоп дивовижних сцен завершують вибрані фотографії красномовних об’єктів з циклу «Колекція». Предмети повсякденного вжитку, втілені Ґенсіцкою, зародилися від її натхнення і власного досвіду. Однак для глядача вони безособові, що створює універсальну боротьбу з різними видами стереотипів, фобій, страхів і фетишів.
Не можна дивитися на роботу Вероніки Ґенсіцкої безпристрасно. Ми знову посміхаємося. Генсіцька розважає нас надзвичайно точним фотомонтажем і ретельно обробленими об’єктами. Вона залишає нас у роздумах, провокує вбудувати себе у її історію.

Роботи, представлені на виставці, походять з циклів «Сліди» (2015-2018) та «Колекція» (2018-2019). Куратори виставки — Мага Цьвелюх та Катажина Сагатовска. 19 квітня о 14:00 в Impact Hub Odessa відбудеться кураторська розмова Катажини Сагатовскої та британської кураторки Макс Хоутон «Меморіальні роботи Вероніки Ґенсіцкої через призму сучасної польської та британської фотографії».

Виставка та кураторська розмова організована у співпраці з Інститутом Адама Міцкевича, проект реалізується за підтримки програми Culture Bridges.

Вероніка Ґенсіцка народилась у місті Влоцлавек, Польша, у 1984 році. Закінчила факультет графічного дизайну Академії Образотворчих Мистецтв та Фотографічну Академію у Варшаві. Вероніка створює проекти на тему пам’яті та її механізмів. Вона цікавиться науковими та псевдонауковими теоріями, мнемонікою та різними розладами, що стосуються пам’яті. В основному вона займається фотографією, але також створює об’єкти та артефакти, співпрацюючи з ремісниками та художниками. Важливу частину її мистецтва складає робота із архівними матеріалами з різних джерел. Це можуть бути збірки фотографій чи фото, знайдені в Інтернеті, поліцейські архіви чи старі зображення з преси.

ВІКТОР ТА СЕРГІЙ КОЧЕТОВИ, ОЛЕКСАНДР ЧЕКМЕНЬОВ
Транзит
Відкриття 19 квітня о 17:00
Одеський літературний музей
вул. Ланжеронівська, 2

Одним з організаторів виставки «Транзит» виступає Музей Харківської школи фотографії (MOKSOP), який почав роботу в Харкові минулого року. Його історія вже частково пов’язана з Odesa Photo Days, адже 2017 року в рамках фестивалю пройшла виставка «Харків. 18 +», куратором якої виступив засновник MOKSOP Сергій Лебединський. На ній було представлено роботи авторів Харківської школи фотографії. Тодішня подія стала своєрідним передвісником подальшого розвитку колекції в повноцінний музейний проект. І організатори Odesa Photo Days, і команда MOKSOP поділяють прагнення до підсилення українського мистецтва, та вірять, що подібні проекти мають важливе значення для розвитку місцевого фотографічного контексту.

Виставка «Транзит» є рефлексією на сучасні швидкоплинні соціально-політичні зміни в Україні та їх вкоріненість в процесах попередніх років. Місцями дії робіт, що будуть представлені на експозиції, є переважно східні області — Харківська, Донецька і Луганська в 1980-х-1990-х роках.

Певна паралельність між перехідним характером тих десятиріч та кризовим сьогоденням підштовхує до аналізу тогочасної ситуації. Він здійснюється за допомогою діаметрально протилежних фотографічних прийомів — обеззброюючої документальності світлин Чекменьова та, на перший погляд, іронічних, але сповнених екзистенційної тривоги розфарбованих фотографій Кочетових. Саме на їх перетині народжується виразна перспектива, в якій особисте ставлення авторів до дійсності поєднується з історичним контекстом – минулим, яке безпосередньо продовжує впливати на нашу дійсність та майбутнє.

Куратори Сергій Лебединський, Олександра Осадча, Катерина Радченко. 20 квітня о 12:00 у просторі 4City відбудеться ранкова кава з учасниками виставки «Транзит».

Віктор та Сергій Кочетови — батько та син, представники Харківської школи фотографії, що ведуть фотографічну хроніку Східної України починаючи з 70-х років. Працюючи фотожурналістами за радянських часів, Віктор та Сергій паралельно з «офіційною» картинкою почали робити арт-фотографію «для себе». Однією з характерних рис їх робіт є маніпулювання із зображенням шляхом розфарбування, тонування та нанесення на зображення текстів.

Олександр Чекменьов — фотограф-документаліст. Народився та провів молодість в Луганську. Олександр знімав навколишній побут, працю шахтарів та вулиці міста. Його світлини дають унікальний інсайдерський погляд на життя Луганської та Донецької областей в 90-х роках.